Masthead header

Erasmus Polonya

Polonya Günlüğü-1

02.10.2009

Sunexpress 13:00 uçağı 15 dakika rötar yaptı.vip ten bir adam geldi hadi gidelim dedi.

biletimi de aldı.kayseri -sabiha gökçen uçağına bindik böylece.sunexpress 15 kg ı geçince kg başı 4tl alıyor.tecrübe ile sabitledik.sallamıyorlar felan diyenler var ,onlar kendini biliyor onlara ithaf ediyorum.sabiha gökçen e 15:00 gibi indim.yusuf ağca ki kendisinden bundan sonra “y.a.” diye bahsedeceğim.kadıköyde playstation oynadığını söyledi.kadıköy e gitmek zaten 90 dakika sürdüğü için ve bavulları bırakmak için birsürü para vermek gerektiğinden mütevellit havaalanında veda telefon görüşmelerimi ifa ettim.emre sağolsun beni sürekli arayıp sordu.bu adam kral ya.Allah yardımcısı olsun.Aslanım benim.bir süre sonra havaalanı ile bütünleşik bir hale geldikten sonra artık o kadar sıkıldım ki hasbelkader yanıma almış olduğum pediatri kitabını açtım.kapattıktan 30 dk sonra y.a. geldi. sabiha gökçen – berlin (schönefeld) uçağımız 22:55 te idi . biz check in sırasında iken pegasus un sistemi kilitlenince yaklaşık 1 saat bavullarla ayakta bekledik.uçakta da 45 dk gecikme olacağı yazısı geçti.neyse bir sürü uğraştan sonra uçağa bindik.en arka cam kenarı . gözlerimi kalkınca kapattım.uçakta yanlız kalınca açmışım.tabi sabiha gökçen de iken herkese sorduk tren istasyonuna nasıl gidelim nasıl gidilir bu saatte bulunur mu vs vs.bu arada d tipi polonya vizesi ile almanya bize sorun çıkartır mı çıkartmaz mı o da kafamızı karıştırıyordu ki hiçbir problem yaşamadık.alman polisleri zaten biliyorlardı.dönüşte kullanamazsınız diyerek iyice izah ettiler.Y.a. bu problem yüzünden uzun süre çarpıntı yaşadı.adam sınır dışı edildikten sonra polonya ya gidiş bilet parasını hesaplıyordu en son.

fakat bizi almanya nın o ihtişamıyla içimizi burkan tren istasyonuna gelmemizi sağlayan uçakta önümüze oturan ve almanya da okuyan muhammet isimli bitlis li bir türktü.o olmasaydı hayatta hauptbahnhoft a gidemezdik.3 tramvay ile gittik.inanılmaz büyük ve ihtişamlı bir tren istasyonu yapmışlar almanlar.kayseri yi adana yı ankara istanbulu düşündükçe üzüldüm. ara ara da Allah belanızı versin dedim.kızmak yok doğruya doğru.gecenin 3-4 ünde alman gençlerin cıbıl cıbıl ortalıkta ellerinde biralarla kolalarla gezmesi hiç garip gelmedi.zaten alman gençlerini biliyorduk anasını satayım.Y.a. biraz göz kayması yaşadı . göz polikliniğine götüreceğiz bir ara.

gecenin 4 ünde alman tren istasyonunda açık biryer yok . makinelerden bileti de alamıyoruz çünkü bydgosh a bilet vermiyorlar o makineler.DB nin gişesinden almamız gerekiyor o da sabah 6 da açılıyor . onu beklerken birşeyler yedik açık bir iki mekanda . tuvalet 80 sent.iyi çalışan da bir para bozma makinesi koymuşlar.atıştırmalık yiyecekler 8-9 avro arası.trene bindik berlin den poznan a oradan da aktarma yapıp bydgosh a gittik.herkes bize mal mal bakıyor nedense , bazıları bakıp da gülüyor.ilginç miyiz , salak mı gözüküyoruz , komik birşey mi var, yahut o bizden hoşlandılar mı bir türlü anlayamadım.berlin poznan treninde narkoz almış gibiydim.bir ara tren durdu pasaport kontrolcüler geldi.bilet kontrolcüler geldi.sonra bir ara bir satıcı geldi.öldük bittik derken o eşek ölüsü bavullar ile indik poznan a öncü kuvvet olarak gidip araştırdım. diğer trene 1 saat sonra bineceğimiz yeri buldum.para bozdurma yerini de bulduktan sonra bydgosh a gittik.trende polonyalı sarhoş ve serserilere rastlamak mümkün idi.genelde soğuk ve az konuşan insanlar.soru sorunca yardımcı olmak ister gibi bir halleri var ama.bydgosh a indikten sonra bizi karşılar diye düşündüğümüz maciej yoktu.gene bir ton sorgu sualden sonra bineceğimiz otobüsü birileri elimize yazıp verdi.sonra gene yırtındık ve güç bela tıp fakültesini bulduk.ingilzce bilen birileri de yok tabii.önce el kol sallayarak kaçtılar ama inadımız karşısında ve benim kordinatör olan ewa yı aramalarını istemem sonucunda yardımcı oldular ve bizi arkada bulunan yurda götürdüler.sonunda ! y.a. yurdu görünce depresyona girdi . ben biraz temizlik yaptıktan sonra yerleştirdim.etraftaki öğrencilerden tuvalet kağıdı yiyecek gibi birşeyler alabileceğimiz yerleri öğrendik.biraz gittim pijama ve yiyecek şeyler aldım.